Başlangıç » Süreç Yönetimi » Strateji » Üretim Stratejisi » BT Destekli Projelerde 3P Teoremi (People, Process, Product)

BT Destekli Projelerde 3P Teoremi (People, Process, Product)

BT Destekli Projelerde 3P Teoremi (People, Process, Product)

İşletmenin ürettiği Ürün/Hizmet kalitesi için ele ortaya çıkan bu kombinasyon BT projelerinde de kaliteyi sağlamak amaçlı kullanılmaktadır.

People:„  Değişimi yapacak olan kısım çalışanlardır.„  Çalışanların ürüne inanması sağlanmalı.

Process:„  Süreçler işletme verimliliğinde önemli bir paya sahiptir.„  Çalışanların ve Yönetimin süreçleri doğru ve etkin bir şekilde işletmesi sağlanmalı

Product:„  Üreten işletme için üretilen Ürün/Hizmet veya BT Projesi için Kullanılan Teknoloji Ürünüdür. Eğitimli çalışanlar etkin süreçler ile kaliteli sonuçlar elde eder.

3p people-process-product

 

P1 : İnsan Kaynağı Yönetimi

Kurumların en önemli değerlerinden biri olan İnsan Kaynağı yönetiminin değişimini de gözönünde bulunduracak modellemeler oluşturulmalıdır.

„  X,Y,Z kuşağı çalışanlarının birarada bulunacağı işletmelerde farklı jenerasyonları yönetmek için esnek stratejiler belirlenmelidir.

„  X Kuşağı : 1965-1980 arası doğanlar.  Rekabetçi

„  Y Kuşağı : 1980-2000 arası doğanlar.  Yaratıcı

„  Z Kuşağı : 2000-bugün arası dğanlar. Derin Duygusal.

„Çalışma bakanlığının memurlar için yaptığı Home Office çalışası ile ilgili araştırmalara bakıldığında memurların bir kısmını evden çalışma modeline geçeceği mesajı alınmaktadır. Bu çalışmada gelişmiş ülkelerdeki modeller de incelenmektedir. Bu çalışmalarda; Trafik kullanımınının azaltılması, tesis yönetim  maliyetlerinin düşürülmesi, personel maliyetlerinin düzenlenmesi amaçlanmaktadır.  Özel sektörü de bu çalışmalara teşvik edecek işletme maliyetlerini hafifletici ek unsurlar da gelecektir.

„Değişken çalışma koşullarına(Evden çalışma, proje bazlı çalışma, Free lance, dış kaynak kiralama vs.) uyacak bir insan kaynağı yönetimi işletmeler için kaçınılmaz olmuştur.

 

P2 : İş Süreçleri Yönetimi

„ İşletmelerin süreçlerinin net ve anlaşılabilir olması durumunda aksamalar en az seviyeye verimliliğin de en üst seviyeye çıkmaktadır.

Kapasitelerin daha etkin ve verimli kullanılması kaçınılmaz olmuştur. Bankacılık sektöründe çıkan en son krizde bahsedilen en önemli kavram ‘verimlilik’ olmuştur.

Yalın Üretim, Kaizen, 5S, 6 Sigma, KANBAN vs. iş performansını geliştirmek üzere kullanılan etkinliği kanıtlanmış yöntemlerdir ve optimizasyon sürecinizi yapısal olarak dizayn edip sürekliliğini sağlayabilmenize yardımcı olur.

Yakın zamana kadar işletmeler çok sayıda teknoloji ürünü (ERP, CRM, SCM, B2B, B2E ) kullanarak çeşitli faydalar elde ettiler.

Son zamanlarda maliyetleri düşürmek, verimliliği artırmak, fırsatlar oluşturmak, müşteri memnuniyetini artırmak amaçlı yatırımlarda bulunulmaktadır. Süreç Kalite Denetim Kontrol Listeleri oluşturulmaktadır.

İş Süreçleri Yönetiminin amacı işletmedeki her türlü aktivitenin kontrol edilmesi, gözlemlenmesi ve iyileştirilmesidir.

Bu adımları gerçekleştirmek için iki destekleyici teknoloji çözümüne ihtiyaç duyulmaktadır. Bu ürünlerin önde gelen tedarikçileri; Oracle / BEA, IBM, Software AG, ve TIBCO ‘dur.

  • Servis Odaklı Mimari (SOA)
  • İş Kuralları Yönetim (BRM)

 

P3 : Ürün/Hizmet Yönetimi

Elde edilen ürün/hizmet kalitesi uluslararası standartları sağlamalıdır.

(iç/Dış) Müşterilerin, ürünün faydalarına gerçekten inanmalarını sağlayacak katma değer oluşturulmalıdır.

Ürün ile ilgili müşteri geri bildirimleri alınarak değişim yönetimi uygulanmalıdır.

 

P4 : PARTNER

3P terimi son zamanlarda 4P olarak da ifade edilmektedir. 4.P Partner şeklinde belirtiliyor. Proje sürecinde iş ortağınızın da kattığı  değerler ürün kalitesini doğrudan etkilemektedir.

Yazan : Volkan Türkyılmaz


Yorum bırakın