Başlangıç » Yazılım Sistemleri

Yazılım Sistemleri

Yazılım Sistemleri, başka bir ifadeyle Kurumsal Bilgi Yönetim Sistemleri olarak da adlandırılmaktadır. İşletmelerin bilgiyi belirli bir kayıt düzeninde saklaması, işlemesi ve raporlaması amacıyla konuya özel çok sayıda KBYS bulunmaktadır. İşletmelerin kurumsal mimarisinde bulundurması gereken başlıca yazılım sistemleri aşağıdaki gibidir.

  • Kurumsal Kaynak Planlama (ERP )
  • Müşteri İlişkileri Yönetimi (CRM)
  • İş Zekası
  • Portal
  • Birlikte Çalışma
  • Döküman Yönetimi
  • İş Akışları
  • E-Ticaret
  • B2C
  • B2B
  • Tedarik Zinciri
  • Kurumsal İş Yönetim Sistemi
  • Süreç Yönetimi
  • İçerik Yönetimi
  • Dijital Arşiv
  • Elektronik Formlar
  • Sosyal CRM
  • İK Aday Havuzu
  • İK Performans Yönetimi
  • E-Öğrenme
  • E-İşe Alım
  • PDKS
  • Çevrimiçi Toplantı
  • Toplantı ve Zaman Yönetimi
  • Proje Yönetimi
  • Finansal Konsolidasyon
  • Bütçeleme
  • Prim Hesaplama
  • E-Fatura, E-Defter

Bilgi güçtür, Rakiplerinizin önüne geçmenizi sağlayacak en önemli etkenlerdendir.

Bilgi, işletmeler için rekabet koşulu olduğu gibi iş etkinliğini artıracak önemli bir enstrümandır. Bilgiyi işleyen şirketler büyümelerine devam edecek, bilgiye yatırım yapmayan işletmeler ise çağın gerisinde kalacaktır. Bilgiyi işlemek için şirketin bulunduğu sektöre, departmanların ihtiyacına ve vizyoner trendlere göre çok sayıda sistem bulunmaktadır. Bu sistemler işletmenin kalbi niteliğinde görev almaktadır.

Kavramları somutlaştırmak için yine Fatura örneğini ve sistemlerle ilşkisini açıklayalım.

Fatura;

ERP üzerinde belirli bir kayıt düzeninde oluşturulur.

CRM ile fatura için potansiyel müşteriler oluşturulur, havuzdaki müşterilerden ERP ’ye aktarım yapılır.

İş Zekası ile sistemde kaydı oluşan faturaların makrodan mikroya analizi yapılır. Yöneticiler için Anahtar Performans Göstergelerini içeren Dashboardlar, uzmanlar için de analiz raporları oluşturulur.

Portal yapısında personellerin fatura için iç diyalogları takip edilir.

Birlikte Çalışma platformunda personelin görevleri atanır. Örneğin; sevkiyata irsaliye, muhasebeye fatura oluşturma görevi. Bu bilgileri oluştururken de pazarlamadan sipariş bilgileri alınır.

Döküman Yönetimi ile müşteriye ait faturanın dijital kopyası saklanır.

İş Akışları ile faturanın hangi süreçte kim tarafından onaylanacağı takip edilir.

E-Ticaret ile alternatif yöntemle satış kanalı elde edilerek, fatura oluşturulmasına altyapı hazırlanır.

B2C ile fatura için potansiyel/gerçek müşteri ile ilşkiler takip edilir. Örneğin satış fatura sonrası montaj hizmeti talebinin yapıldığı web arayüzü.

B2B ile toptan işlem yapılan müşteri faturaları yönetilir.

Tedarik Zinciri ile faturası kesilecek malın/ürünün tedarik süreci veya üretim öncesi satın alma süreci takip edilir.

Kurumsal İş Yönetim Sistemi  ERP ‘ye benzeyen ancak şirkete özel olan, bir ERP sistemine dahil edilemeyecek yazılım çözümüdür. Fatura oluşturmak için gerekli faaliyetler, müşteri bilgileri ve malzeme bilgileri saklanır.

Faturanın yaşam döngüsünde yazılım sistemleri başka noktalarda da temasta bulunmaktadır.  Örneğin fatura sonrası bakiye ve tahsilat süreçleri için tekrar ERP ‘ye başvurulması veya satış sonrası hizmetlerin takibi için tekrar CRM ‘e başvurulması gibi.

 

Yazan: Volkan Türkyılmaz


Yorum bırakın